Celem terapii manualnej jest odblokowanie napiętych i unieruchomionych partii ciała przez ręce terapeuty.

Kiedy warto stosować terapię manualną?
Terapia manualna jest formą rehabilitacji, która jest bardzo skuteczna przy schorzeniach narządu ruchu oraz bólach nieznanego pochodzenia i różnego rodzaju skrzywieniach kręgosłupa. Dobre efekty leczenia tą terapią osiąga się przy nerwobólach, zwyrodnieniach i urazach kręgosłupa, oraz wysunięciu krążka międzykręgowego. Jako, że zabieg pozwala odblokować napięte partie stawów obwodowych i kręgosłupa. Terapia przynosi rezultaty przy bólach migrenowych, , przemęczeniu, wadach postawy, zaburzeniach snu, stanach napięcia mięśni , schorzeniach bioder i kończyn oraz przy bólach korzonkowych.

Na jakie efekty można liczyć?
Okazuje się, że niemal u każdego pacjenta obserwowana jest wyraźna poprawa stanu zdrowia, szczególnie w zakresie dolegliwości bólowych. Pacjenci potwierdzają zmniejszenie lub zniknięcie bólu kręgosłupa oraz zrelaksowanie całego ciała. Terapia manualna pozwala zredukować do minimum przeciążenie i obrzęk mięśni, dzięki czemu mogą one swobodnie pracować. Osoby borykające się z wadami postawy mogą liczyć na pozbycie się przykurczy mięśni przez które niemożliwe było utrzymanie prawidłowej równowagi. To właśnie dzięki terapii manualnej możliwe jest zwiększenie sprawności ruchowej, zmniejszenie zapalenia tkanek miękkich, uniknięcie farmakoterapii, skrócenie czasu leczenia oraz przyśpieszenie powrotu do normalnej aktywności fizycznej i pracy.

Jak utrzymać efekt zabiegu?
Do utrwalenia osiągniętych już efektów stosuje się masaże lecznicze, które utrzymują rozluźnione mięśnie. Świetnie sprawdza się także gimnastyka terapeutyczna, treningi relaksacyjne i ćwiczenia wzmacniająca mięśnie. Zabiegi fizjoterapeutyczne są najczęściej bezbolesne i już po paru sesjach można pozbyć się uporczywego bólu.